2013. február 11., hétfő

Az Openhouse eladástechnika

Az '''Openhouse''' egy ingatlan eladási technika. Szó szerinti fordítása, a ''Nyitott ház
''tulajdonképpen a már nálunk is elterjedt ''Nyitott kapuk napja'' típusú lehetőségekre
emlékeztet, nem véletlenül.

Ez az, amit az amerikai filmekben is láthat: a „ház nyitott”, vagyis időpont-egyeztetés és
kötelezettségek nélkül az ingatlan eladója és az ingatlanközvetítő megtekinthetővé teszi az
(általában exkluzív értékesítéssel bekerült és jellemzően nagy értékű) ingatlant, így az eladó ház néhány óra alatt több potenciális ügyfél számára is bemutatásra kerül.
Ez az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már évtizedek óta elterjedt és sikeres
ingatlanértékesítési technikát a nevét viselő országos ingatlanhálózat Magyarországon is
meghonosította. A műfaj az "eladóért mindent" elvre épül, hiszen az ingatlan
újfajta bemutatása, komoly marketingtámogatása ez a fajta szolgáltatás.

Mi az Openhouse lényege?

Az ingatlan bekerül az ingatlanközvetítő hálózat adatbázisába.
Ezután egy-másfél héttel az eladásra kínált ingatlan ''Open House időpontját'' az ingatlanértékesítő meghirdeti a helyi médiában, majd néhány nap múlva a környéken táblákon is jelzi, hogy adott időpontban megtekinthető az eladásra kínált ingatlan. Az érdeklődők számára sokszor regisztrációs lehetőséget biztosítanak.
2-3 nappal az ''Open House időpontja'' előtt a Nyitott Ház program keretében az ingatlanértékesítő csapata felkészíti a lakást, házat a Nyitott Ház napra. Ez a fázis az úgynevezett ''home staging'', vagy ''staging'' – magyarul ''színpadra állítás''. Amerikában és Nyugat-Európában általában külsős szakembergárda végzi, itthon még az ingatlanforgalmazó cégek, ingatlanirodák saját kreatív csapatának feladata.

Az átalakítás, átrendezés során
  • eltávolítanak mindent, ami túl személyessé teszi az ingatlant. (Ennek célja, hogy stílustól, ízléstől függetlenül bárki elképzelhesse leendő otthonának.)
  • az ingatlan adottságait jobban kihasználva átrendezik, berendezik, díszítik azt. (Így tudják annak előnyeit, szépségeit leginkább megmutatni.)
Az Openhouse időpontjában nem a tulajdonosok, hanem az ingatlanértékesítő áll végig az érdeklődők rendelkezésére:
  • fogadja az érdeklődőket
  • tájékoztatja a vevőket
  • frissítővel és rágcsálnivalókkal kínálja az esetleges vevőket
  • betölti a házigazda szerepét.
Mire jó a Nyitott Ház technika?
Időhatékonyság: az adott ingatlan néhány óra alatt több potenciális ügyfél számára is bemutatásra kerül.
Helyi potenciál: jellemzően speciálisan a terület iránt érdeklődő vásárlók jönnek el.
Marketing: színvonalas munkával lehet meggyőzni az ügyfeleket, hogy „Bízza profikra ingatlanügyeit!”

A nyitott ház mindenkinek előnyös módszer. A jelenlegi ingatlantulajdonosnak nincs semmi teendője és költsége, mégis ingatlanát a lehető legjobb "színében" kínálja eladásra. A vásárlónak, érdeklődőnek sem kell semmit vállalnia, hiszen csak megtekinti a lakást. Az ingatlanhálózat számára pedig a bemutatkozás, kapcsolatfelvétel nagyszerű eszköze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések