2013. február 11., hétfő

Hegedűs Sándor szerint merni kell nagyot álmodni

Hegedűs Sándor, a Győr-nádorvárosi Openhouse iroda vadonatúj supervisora alapvetően mindig magasabbra teszi a lécet, mint amit át tud ugrani. Szerinte ez az a hozzáállás, amivel sikeres lehet egy ingatlanértékesítő. A mottója: Tanulni, fejlődni, lelkesedni kell!

„Május 8-a volt, amikor beléptem a céghez. Ez hat és fél éve történt, pontosan fél évvel azután, hogy maga az Openhouse megalakult. Akkoriban saját vállalkozásban nyílászárókat értékesítettem, de az építőipari körbetartozások miatt úgy döntöttem, hogy kiszállok. Egy álláshirdetésre jelentkeztem. Engem még a stratégiai igazgató úr, Molnár Szabolcs felvételiztetett. Sosem felejtem el, mit kérdezett: ’Fog tudni házat eladni?’ Én azt válaszoltam: ’Ha ajtót, ablakot, bútort el tudtam adni, akkor házat is el fogok tudni adni – de még nem próbáltam.’ Imádok emberekkel foglalkozni. 1990 óta kereskedelemben dolgozok – nekem mindegy, hogy mit adok el. Azért vagyok sikeres, mert szeretem csinálni. Elhivatottság van bennem. Ezt persze megerősítik az ügyfelek is, akik jó pár e-mailt küldtek már arra vonatkozóan, hogy elégedettek a munkámmal. Szerencsére mára az Openhouse eljutott arra a szintre, hogy cégként is kellőképpen elismerheti a kollégák munkáját. Ahogy fejlődött fokozatosan az Openhouse, úgy alakult a karrierlehetőség is. Jómagam nyertem motivációs versenyen, voltam ’Az év értékesítője’ is – de ezeket egyre nehezebb megnyerni, egyre nagyobb kihívást jelentenek, mert egyre nagyobb a cég, egyre több (hála istennek) a jól teljesítő kolléga. Jómagam általában a ’legnagyobb forgalmat bonyolító’ kategóriában szoktam kiemelkedőt nyújtani. Egy évvel ezelőtt vezető értékesítő lettem. Akkor annak nem volt olyan nagy visszhangja, mint a mostani, supervisori kinevezésemnek. Utóbbi kimondottan jó érzéssel tölt el. Tény, hogy ügyvezető igazgató úrral, Molnár Kristóffal beszélgettünk a supervisor-i lehetőségekről. Nagy Krisztina, a PR-menedzserünk is elkérte az ingméretemet. Mégsem sejtettem semmit. Azt gondoltam, az ingméret a közelgő csapatépítő nap miatt kell, a supervisor-i lehetőségekről pedig úgy véltem, csak 2013-ban nyílnak meg előttem.
Nagyon jó érzés, hogy az Openhouse-nál elismerik a munkámat nap mint nap.”

Mit tanácsol Sándor a leendő ingatlanértékesítőknek?

1. Nagyon fontos a jó megfigyelőképesség. Akár eladóról, akár vevőről van szó, bizony
érzékenyen figyelni kell, mennyire kompromisszumkész, mi az, ami fontos neki egy
ingatlanban.
2. Fontos a visszajelzés is: az ügyfelek igényeire mindig reflektálni kell.
3. Sosem szabad elfelejteni, hogy kitartónak kell lenni és sok munkát kell beletenni! Ez
hozza meg a sikert.
4. A tapasztalatot is meg kell élni!
5. A sikert, a kudarcot egyaránt gyorsan le kell zárni és tovább kell lépni! Mindig a
soron következő ügyféllel kell foglalkozni. Ne rágódjunk azon, ami nem sikerült; ne
fürödjünk sokáig a sikerben sem!
6. Lelkesedés nélkül nem megy!
7. Gyűjteni kell az ismerősöket, ajánlásokat – de ez csak úgy fog menni, ha az előző
pontokat teljesítjük!
+1 Fejlődni, tanulni kell és képben lenni. Így érhetjük el, hogy az ügyfél szakértőként
nézzen ránk, így fog bátran hallgatni a véleményünkre!

Tanmese az őszinteségről
Az értékesítés alapszabálya, hogy az eladóval és a vevővel is végig őszintén kell tárgyalni minden részletről. Eklatáns példa következik arról, mi mindennek kicsi a valószínűsége. „Megbízásba vettem egy újszerű ingatlan. – emlékszik vissza Hegedűs Sándor. - Megtaláltam rá a vevőt, akinek megtetszett, megalkudtunk az árban. Előkészítettem a szerződést, majd jött az ügyvéd. Az eladó akadályoztatva volt abban, hogy jelen legyen az adásvételnél – mondjuk úgy, ’hosszú időre szabadságra küldték’. Az ügyvéd tanácsára az okot nem említettem a vevőnek, igaz, nem is került szóba. Az adásvételre az eladó édesapja jött el, mint meghatalmazott. A történet végét kitalálhatják. Amikor a vevő értesült az eladó személyéről, akiről abban a pillanatban derült ki, hogy ő küldte Őt ’szabadságra’, a vevő a foglalóval együtt felállt az asztaltól.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések