2013. február 11., hétfő

Ki kéne sütni valami okosat!



Pékség vagy Openhouse Ingatlan Iroda? Veszprémi Gergely franchise partnernek volt idő, amikor ez kérdés volt. Ma már nem az. Sőt!

„Lakossági és kisvállalati jelzáloghitelekkel foglalkoztam egy pénzintézetben. Egyszer csak eljutottam arra a pontra a munkámban, amikor szerettem volna továbblépni. Az első ötletem az volt, hogy egy hazai pékség hálózathoz csatlakozom – mert a franchise-rendszer már akkor is szimpatikus volt számomra. Mázli, hogy nem jött össze, mert őszintén bevallva: az árut ide-oda szállítgatni nem járt volna annyi kihívással, mint a mostani munkám. Valószínűleg egyetlen alkalmazottal megoldottam volna a feladatot. A második gondolatom az ingatlan franchise volt, hiszen erre az üzletágra a hiteleken keresztül volt egy kis rálátásom. Egy kedves közvetítő ismerősöm össze is hozott egy találkozót egy franchise ingatlaniroda tulajdonossal.” 


Gergelyt méltán izgatta, milyen megszervezni egy csapatot, kitalálni egy működőképes struktúrát, sínre tenni a dolgokat – ám valljuk be, tapasztalat híján szüksége lett volna némi segítségre. Az egyik legnagyobb hálózatnál próbált szerencsét, ahol – hogy finoman fogalmazzunk – egy normális beszélgetés nélkül egyidejűleg több irodát is rá akartak „sózni” Gergelyre. „Akkor úgy gondoltam, egy picivel kisebb hálózatnál talán több segítséget fogok kapni”. Körbekérdezgette az ismerőseit, Angliában és Amerikában élő barátokat faggatott a franchise hálózatok működéséről, és ők is megerősítették abban, amit végül Molnár Szabolcs és Molnár Kristóf honlapján talált. „El kezdtem keresgélni a neten, és akkor találtam rá az Openhouse-ra, ahol pontosan azt kaptam, amit vártam. Nem mellesleg pontosan azt, amit ígértek.

Három a magyar igazság, Gergelynek a harmadik megérzése jött be – de jöjjön a ráadás. Veszprémi Gergely, az Openhouse veszprémi irodájának tulajdonosa azt mondja, annyira élvezi mostani munkáját, hogy úgy érzi, benne van a pakliban: lehet, hogy nyit még egy irodát.
Új dologba belevágni mindig kockázatos. Bár saját magamért dolgozom, ha van egy bevált módszer, akkor könnyebb sikert elérni. Ha a nemzetközi trendeket is nézem, akkor hosszú távon a franchise együttműködéseknek jobban kell teljesítenie, mint egy magányos vállalkozásnak. Mert az Openhouse átlendít a kezdeti nehézségeken, kipótolja az esetlegeses tapasztalatbeli hiányosságokat a saját, több tucatnyi tapasztalatával.

Őszinteségből jeles
Veszprémi Gergely azt mondja, neki az előzetes kalkulációnál picivel több tőkére volt szüksége az irodanyitáshoz – de azt is hozzáteszi, hogy ami viszont a megtérülést illeti, ott bejött a papírforma.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések