2013. február 11., hétfő

Miért ingatlanossal adjuk el a házunkat?



Sokan irtóznak ingatlanirodához fordulni, amikor eladnák a lakásukat, házukat. „Csak lenyúl minket!” „Túl magas a jutaléka!” „Ezt én is meg tudom csinálni, nem kell ide közvetítő!” – mondják sokszor. Pedig mekkorát tévednek!

Gondoljon bele: Ön miért cipészhez viszi javíttatni a cipőjét és miért nem áll neki otthon megragasztani? Sajnálja rá a pénzt? Nem! Miért a péktől vesz kenyeret, ha otthon is megsüthetné? Mert nincs rá ideje, nincs hozzá tehetsége, esetleg nem sikerül úgy, mint a bolti. Miért pont az ingatlanközvetítőn spórolna, amikor ez az ügylet (az ingatlan eladás és vásárlás) jóval nagyobb jelentőséggel bír az Ön életében, mint egy cipő- vagy kenyérvásárlás? Miért pont ezt szeretné Ön elintézni?
Jutalékot kell fizetni? Igen, vannak olyan szolgáltatások, amikért megilleti az értékesítőt a százalék – neki ez a bére. De cserébe kap egy olyan embert, aki nap mint nap átvállalja Öntől az ingatlanügyletekkel járó feladatokat. Főállásban, professzionális szinten műveli azt, amit Ön most a munkája mellett, kellő rálátás nélkül próbálna felvállalni.

De kezdjük az elején. 

Arra ugyebár nem hivatkozhat, hogy rosszak a tapasztalatai, hiszen Ön még nem találkozott Openhouse-os értékesítővel. Igaz? Sajnos mi, az Openhouse Franchise Hálózatnál gyakran tapasztaljuk, hogy ügyfeleink egy kalap alá veszik az ingatlanosokat – azokat is, akiknek egy irodájuk van és csak pár tucat ingatlannal foglalkoznak, és azokat is, akik „garázsirodát” működtetnek. Pedig – ahogy a tanító nénik vagy az autószerelők, úgy – az ingatlanosok sem egyformák.
tipp: Nálunk, mint franchise hálózatnál, a minőségbiztosítási kézikönyvek és a minden munkatársra vonatkozó sztenderdek biztosítják, hogy értékesítőink mindenhol egyforma motiváltsággal, egyforma szakértelemmel és elhivatottsággal forduljanak az ügyfelek felé.

Egy profi Openhouse-os ingatlanértékesítő
-          szinte naponta tartja ügyfelével a kapcsolatot
-          meg tudja magyarázni a miérteket és érhető magyarázatával végigvezeti ügyfelét az adásvételi folyamaton
-          tapasztalt (hiszen terepen, mentorok mellett tanulta a szakmáját, és több ingatlan adásvételen túl van már, mire egyedül nekivághat)


Még mindig nem győztük meg? Azt mondja, nem kapja meg lakásáért, házáért azt az árat, amit szeretne?
Nos, az ingatlanosnak – a szakmailag jól felkészült ingatlanosnak – ez is feladata: hogy bevezesse Önt a piaci trendekbe, rálátást adjon a helyi ingatlanpiaci folyamatokra. Ne hitegesse, hogy áron felül is elkelhet, hanem – empátiával kialakított – reális piaci árat mutasson, segítsen a mindenkori aktuális érték meghatározásában. Feladata, hogy segítsen növelni a hirdetési hatékonyságot. Hogy felkészítse Önt az eladásra. Mert bizony ezt is tanulni kell. Itt jön rögtön az első ellenvetések egyikére a válasz: az ingatlanértékesítés szakma, az ingatlan adásvétel komplikált dolog. Nem tudja mindenki megcsinálni, és bizony ma már egyedül, egyetlen apróhirdetéssel sokkal-sokkal nehezebb eladni egy házat, lakást, mint irodával. Vagy legalábbis van különbség aközött, aki egyetlen háztól „szabadult meg” élete során, és aközött, aki naponta ezt csinálja. Mert az Openhouse-os ingatlanos
-          átlátja az élethelyezteket
-          felkészült jogi ügyekben (tájékozott illetékfizetéssel, adózással, közterhekkel kapcsolatos kérdésekben)
-          ismeri a környékbeli ingatlanpiacot
-          vannak banki kapcsolatai
Tévhit, hogy bárkit felvesznek ingatlanosnak: de nem is attól lesz jó ingatlanközvetítő valaki, hogy megvan az OKJ-s képesítése. Igen, kell a kereskedelmi véna, a rámenősség ÉS elengedhetetlen a korrektség is!
Az Openhouse nem véletlenül megszállott az ügyfélkiszolgálásban: számunkra a minőséget az elégedett ügyfelek fogalmazzák meg legjobban. Talán nem véletlenül kaptunk „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat”….

2 megjegyzés:

  1. Kedves Kollégák!

    Tisztelem a munkátokat, sőt több Kollégát személyesen is ismerek. Tény hogy az Openhouse az egyik legdinamikusabban fejlődő Ingatlanközvetítő hálózat. Az is biztos hogy sok Kolléga magasan képzett az ingatlan közvetítés terén.
    Ellenben egyet ne felejtsetek el a növekedés sok esetben egyenesen arányos a részletek feletti elsiklással. Elegem van már a Franchise-ok nagy számok törvényén és mennyiségi követelményeiken alapuló értékesítési technikákkal.
    Ez a technika jól működik, csak már nem minőséget képvisel. Pl. Amikor az értékesítő kapásból azzal kezd hogy akkor tegyük rá a jutalékot. Meg sem próbálja a piaci helyzetet megbeszélni a Tulajdonossal, így önkéntelenül is elhiteti hogy a magasabb áron is eladható az ingatlan, miközben a probléma az hogy idő és megfelelő technika hiányában nem foglalkozik ezzel. ......és még sorolhatnám a hibákat.
    Ez nem azon műlik hogy milyen és mekkora cégnél dolgozik az ember hanem azon hogy mit kap és mit hasznosít a kapott tudásból.
    Arra felhívnám a figyelmeteket hogy az általánosítás nagyon veszélyes dolog. Nem szabad hogy ebbe a hibába essen egy olyan komoly vállalkozás mint az Openhouse. Nem minden kis iroda képzetlen Kollégákkal van tele. Úgy érzem hogy Mi kis irodaként is helytálunk az ingatlanpiacon és elégedett Ügyfeleket hagyunk magunk után.
    Sok sikert kívánok a továbbiakban is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük a hozzászólást! Valóban, a tudás fontos eleme a sikernek, ezért is képezzük folyamatosan a kollégáinkat.

      Természetesen nem szeretnénk általánosítani, a kisebb irodák között is vannak, ahol kiváló szakemberek állnak rendelkezésre!

      Törlés

Népszerű bejegyzések