2013. február 8., péntek

Sokan nem tudják ki a supervisor


Fülöpné Máté Ildikónak a kezdetekben nem volt hivatalos mentora az Openhouse-nál. Az akkori vezető
értékesítő kollégája szerint ez csak kétfélét jelenthetett: Ildikó vagy nagyon hamar kibukik,
vagy nagyon jó értékesítő lesz. Utóbbi igazolódott, Ildikó mindenkitől összecsipegette a
leghasznosabb fortélyokat, így vált supervisorrá.

„2009 májusában kerültem az Openhouse-hoz. Munkát kerestem, több helyre is beadtam értékesítés területén az önéletrajzomat, három helyen meg is feleltem. Akkor azért döntöttem az Openhouse mellett, mert úgy gondoltam egyszerűbb úgy végezni a munkát, hogy a vevők engem keresnek. Egy területi képviselőnek házalnia kell az áruval. Nos, ehhez képest egyáltalán nem volt egyszerű a munkám, az első fél évet éppen hogy csak sikerült ’túlélnem’ (anyagilag és szakmailag is). Voltak ugyan eladásaim, de csak kisebb értékűek. November volt az első hónap, amikor végre értékes eladást sikerült nyélbe ütnöm. Nekem azóta sem voltak százmilliós eladásaim, azóta is sok apró adásvételből élek. Előfordult, hogy adott hónapban 11 ingatlan fordult meg nálam – de mind 8 millió forint alatti panellakás volt. Ez viszont azt jelenti, hogy összességében jók az eladási arányaim. Kétszer arany fokozatú értékesítő is lettem (vagyis elértem a havi nettó egymilliós árbevételt), és számtalanszor a közelében jártam azóta is ennek a minősítésnek. 2011-ben vezető értékesítő lettem, megemelkedett az alapjutalékom, de ami fontosabb: a vevők érzékelték az előrelépésemet és más városrészekből is megkerestek. A ’vezető’ jelző a beosztásom előtt bizalmat keltett. Ugyanilyen jól hangzott az is az ügyfelek számára, amikor ’A hónap értékesítője’ lettem – ilyenkor minden esetben megnőtt a hozzám ragaszkodó vevők száma. 2012. októberében bekerültem azon tíz értékesítő közé, akit országos szinten elsőként neveztek ki supervisorrá. Elmondhatatlan volt az örömöm, amikor átvettem az előléptetéssel járó profi irodai csomagot és kezet fogtam a menedzsmenttel. De ez a rang már nem csak rólam szól. Mostantól ’másokat kell okosítanom’, érdekelt lettem abban, hogy legyenek mentoráltjaim és ők is legalább olyan jól dolgozzanak, mint én. Az ügyfelek többsége (főleg aki nem beszél angolul) sajnos még nem tudja, micsoda- kicsoda a supervisor. Persze rengeteg gratuláció érkezett a facebookon keresztül is, de amikor átnyújtom a vadonatúj névjegykártyámat, sokan megkérdezik mit jelent ez a státusz. Remélem az Openhouse abban is élen jár az ingatlanpiacon, hogy a supervisor-i beosztást meghonosítja és beülteti a köztudatba.”

Fontos, hogy egy kezdő értékesítőnek legyen mentora?
Fülöpné Máté Ildikó, a győri Openhouse Országos Ingatlan Hálózat irodájának supervisora
hamar beletanult az ingatlanszakmába, pedig teljesen kezdő volt mind az ingatlanok, mind
a számítógépes programok területén.
Mentora a vállalat ügyvezető igazgatója, MolnárKristóf lett volna, ám abban a dinamikus fejlődési szakaszban több Openhouse irodanyílt országszerte, a tényleges mentorálás elmaradt. Így rögtön az első napon csak annyit mondott Ildikónak: egyedül kell behoznod az első lakást, sajnos nem tudok veled menni, de megbízom benned. „ Az elején folyamatosan kérdezgettem a kollégáimat, igyekeztem minden fontos információt magamba szívni.” – meséli Ildikó. „Úgy is vehetném, hogy engem minden munkatársam mentorált, hiszen mindenki adott tanácsokat. Egyikük egyszer kicsit
szarkasztikusan úgy fogalmazott: ’anyátlanul’ nagyon hamar ki fogok bukni a rendszerből – de előfordulhat, hogy éppen ezért leszek nagyon önálló és jó. Ez a mondata megragadt bennem és azóta is motivál, hogy a legjobb legyek a munkában. Az ingatlanszakmára egyébként is jellemző, hogy ha nem dolgozol: nem keresel. Viszont ha teszed a magadét, akkor jól fogsz keresni. Büszkén mondhatom: jó anyagi körülmények között élek.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések