2014. augusztus 5., kedd

Így neveld a Google találataidat... - avagy keresőoptimalizálás: eszik vagy isszák?

Természetesen nem ígérjük, hogy ennek a rövid összefoglalónak a végére mindenkinek a kisujjában lesz a keresőoptimalizálás, vagy épp a Google működése, de reméljük, hogy követhetőbb lesz valamelyest ez a világ, az OpenOnline (egy többek között keresőoptimalizálással is foglalkozó cég) szakértelmére támaszkodva.

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) célja, hogy egy adott weblap (például az Ön oldala, amelyet az OpenOnline szakértelmére bízott) minél előkelőbb pozícióba kerüljön a nem fizetett keresési eredményekben. Nyilván számos szempontot kell figyelembe venni a keresőoptimalizáláskor. Ilyenek példuál az adott oldal célközönsége, és természetesen azon belül is annak keresési szokásai. Ezek alapján már nyilvánvaló, hogy legalább ilyen fontos a megfelelő, és felhasználható kulcsszavak beállítása is. Természetesen nem kizárólag a Google felületén lehet szó keresésről (lehetséges alternatívák még például a Bing vagy a Yahoo is), és bár egyre inkább csökken a jelentősége, még mindig a Google a vezető keresőfelület, és mint ilyen, a legmeghatározóbb a keresőoptimalizálás szempontjából.
            Felmerülhet a kérdés: vajon mi alapján rangsorol a Google. Nos, számos szempontot vesznek figyelembe, amelyekre nemrégiben (kiszivárogtatott információknak köszönhetően) fény derült. Pontosabban az a lista látott napvilágot, amelyet a Google készít azok számára, akik ténylegesen ellenőrzik az adott oldalakat. Ezek között helyet kapott a tartalom erőssége (vagyis, hogy az oldalon leírtak megbízhatóak legyenek, lehetőleg szakértőtől származzanak, akármilyen témájú is az oldal), a túl sok reklám használta (amely nyilvánvalóan hátrányt jelent), és a design kérdése is.
            Természetesen nem feltétlenül elegendő a sikerességhez a kifogástalan tartalom, a kevés reklám, és a megfelelően elkészített design. A legfontosabb, hogy legyenek olyanok, akik a tartalmat olvassák, fogyasztják, linkelik, megosztják, lájkolják és a sor még folytatható lenne. Vagyis a keresőoptimalizálás csak az egyik, de nem az egyetlen lehetséges módja egy cég/üzlet online jelenlétének. Sőt, nem szabad, hogy az egyetlen legyen! Legalább ilyen fontos az állandó hírlevelek biztosítása, és e közösségi oldalakon való részvétel, ahogyan erre az OpenOnline munkatársai rendszeresen felhívják ügyfeleik figyelmét. Tulajdonképpen a részvétel is kevés, hiszen nem mindegy, hogy ezt milyen hatékonysággal, milyen eszközök bevetésével tesszük.
Reméljük, hogy sikerült átláthatóbbá, és megfoghatóbbá tenni az online marketing világát! A fenti feladatok hatékony és profi elvégzésében tud Önöknek segíteni az OpenOnline! Ha szeretnének tanácsot kérni, keressék fel weboldalukat (www.openonline.hu)!


Népszerű bejegyzések