Vajon vásárol bárki lakást anélkül, hogy megnézné az ingatlant
személyesen is? Anélkül, hogy megbizonyosodna az ingatlan fekvéséről, a
szomszédokról, hogy kell-e festeni költözés előtt, vagy éppen mennyi lesz a
rezsi? Bizonyára nem. Van tehát létjogosultsága az internetnek és az
informatikának az ingatlanpiacon? „Hát persze, ott keressük vagy hirdetjük meg
ingatlanunkat.” – válaszoljuk, amelyet bizonyít a több tucat ingatlan- és
apróhirdetési portál is. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, hiszen számtalan
olyan eszköz, technikai segítség és újdonság létezik már, amely megkönnyíti a
költözés előtt állók helyzetét. Az Openhouse Országos Ingatlan Hálózat például
mobil alkalmazással, automatikus hirdetési rendszerrel, és folyamatos nyomon
követéssel segít eligazodni az ingatlanpiacon vevőknek és eladóknak egyaránt.
Egyszerre szörföztünk az utcákon
és az interneten
„Annyit tudtunk, hogy Győrújbaráton
szeretnénk egy kicsi, barátságos családi házat vásárolni. Beültünk a kocsiba és
elkezdtünk körbenézni a helyszínen. Utcáról utcára jártunk, találtunk is jó
néhány „ELADÓ” táblát, de nem tudtuk, mi várhat ránk a kapuk mögött. Férjemnek
támadt az ötlete, hogy keressünk rá az ingatlanokra az interneten. A legjobb
megoldásnak egy azonnal letölthető mobil alkalmazás tűnt. Először az Openhouse-éra
találtunk rá, s mivel egy vidéki ingatlanokat is értékesítő irodahálózatról van szó, számos ingatlanjuk
azonnal megjelent a mobil térképen. Az ingatlanra kattintva pedig – amelyik ház
előtt éppen elgurultunk – rögtön elolvashattuk a ház adatait. Egyszerre szörföztünk az utcákon és az
interneten. Még aznap este felhívtuk az irodát, hogy melyik három házat
szeretnénk közelebbről is megnézni.”
„Számos ügyfél keres meg bennünket akkor, amikor már elege van az interneten található
ingatlanhirdetésekben kínált lakások végiglátogatásából. Nem tudnak és nem is
mernek választani, mert úgy érzik, biztosan találnak még egy jobb ajánlatot” –
osztja meg tapasztalatait Hegedűs Henrietta ingatlanértékesítő. – Ez azonban
hiú ábránd. A mai információdömpingben a lakásvásárlás területén is szükség van
olyan innovatív támogató eszközökre, amelyek leszűkítik, személyre szabják, és
esztétikusan megjelenítik a kínálatot.
„Az új technikák, rendhagyó
módszerek ma már a mindennapok lakásvásárlásaiban is fellelhetők. Az ingatlant
keresők és értékesítők többsége az interneten szerez információt. Ennek azonban
van egy óriási hátránya: olyan mennyiségű információval találkoznak, amelyet szakértelem
nélkül nem lehet megszűrni. Márpedig az online keresők, vagy az apróhirdetési
oldalak mindössze ennyit kínálnak az ügyfeleknek.”– mondja Molnár Szabolcs az Openhouse
Országos Ingatlan Hálózat egyik
tulajdonosa.
Egy hirdetés = 340 perc
Egy online hirdetést feladni
(fényképezéssel, szövegírással, sokszor fizetéssel együtt) nem egyszerű.
Lemértük: egy teljesen új hirdetés elkészítése és feladása még egy rendszeresen
internetező számára is 5-6 órát, míg egy meglévő hirdetés átalakítása és egy új
weboldalra való feltöltése átlagosan 50 percet vesz igénybe. Mert mindegyik
hirdetési oldal más formában, terjedelemben kéri az adatokat.
Az Openhouse automatikus
hirdetési rendszere arra ad lehetőséget, hogy egy ingatlan felvétele után annak
– az ingatlanértékesítő által ingyenesen elkészített – hirdetései 17 vagy akár
ennél is több ingatlan weboldalra áttöltődjenek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése