Természetesen nem ígérjük, hogy ennek a rövid
összefoglalónak a végére mindenkinek a kisujjában lesz a keresőoptimalizálás,
vagy épp a Google működése, de reméljük, hogy követhetőbb lesz valamelyest ez a
világ, az OpenOnline (egy többek között keresőoptimalizálással is foglalkozó
cég) szakértelmére támaszkodva.
A
keresőoptimalizálás (angolul Search Engine
Optimization, azaz SEO) célja, hogy egy
adott weblap (például az Ön oldala, amelyet az OpenOnline szakértelmére bízott)
minél előkelőbb pozícióba kerüljön a nem fizetett keresési eredményekben.
Nyilván számos szempontot kell figyelembe venni a keresőoptimalizáláskor.
Ilyenek példuál az adott oldal célközönsége, és természetesen azon belül is
annak keresési szokásai. Ezek alapján már nyilvánvaló, hogy legalább ilyen
fontos a megfelelő, és felhasználható kulcsszavak beállítása is. Természetesen
nem kizárólag a Google felületén lehet szó keresésről (lehetséges alternatívák még
például a Bing vagy a Yahoo is), és bár egyre inkább csökken a jelentősége, még
mindig a Google a vezető keresőfelület, és mint ilyen, a legmeghatározóbb a
keresőoptimalizálás szempontjából.
Felmerülhet
a kérdés: vajon mi alapján rangsorol a Google. Nos, számos szempontot vesznek
figyelembe, amelyekre nemrégiben (kiszivárogtatott információknak köszönhetően)
fény derült. Pontosabban az a lista látott napvilágot, amelyet a Google készít
azok számára, akik ténylegesen ellenőrzik az adott oldalakat. Ezek között
helyet kapott a tartalom erőssége (vagyis, hogy az oldalon leírtak megbízhatóak
legyenek, lehetőleg szakértőtől származzanak, akármilyen témájú is az oldal), a
túl sok reklám használta (amely nyilvánvalóan hátrányt jelent), és a design
kérdése is.
Természetesen
nem feltétlenül elegendő a sikerességhez a kifogástalan tartalom, a kevés
reklám, és a megfelelően elkészített design. A legfontosabb, hogy legyenek
olyanok, akik a tartalmat olvassák, fogyasztják, linkelik, megosztják,
lájkolják és a sor még folytatható lenne. Vagyis a keresőoptimalizálás csak az
egyik, de nem az egyetlen lehetséges módja egy cég/üzlet online jelenlétének.
Sőt, nem szabad, hogy az egyetlen legyen! Legalább ilyen fontos az állandó
hírlevelek biztosítása, és e közösségi oldalakon való részvétel, ahogyan erre
az OpenOnline munkatársai rendszeresen felhívják ügyfeleik figyelmét.
Tulajdonképpen a részvétel is kevés, hiszen nem mindegy, hogy ezt milyen
hatékonysággal, milyen eszközök bevetésével tesszük.
Reméljük, hogy sikerült átláthatóbbá, és
megfoghatóbbá tenni az online marketing világát! A fenti feladatok hatékony és
profi elvégzésében tud Önöknek segíteni az OpenOnline! Ha szeretnének tanácsot
kérni, keressék fel weboldalukat (www.openonline.hu)!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése