Azt mondhatjuk,
Gávris Szabolcsnak, az Openhouse Szolnok ügyvezetőjének szó szerint a vérében
van az ingatlanszakma. Szinte az anyatejjel szívta magába. Szülei ugyanis már 1992-ben
megnyitották ingatlanirodájukat, édesanyja azonban már ezt megelőzően is
építészettel foglalkozott. Ami ma sok fiatalnak nem kézenfekvő, az volt
1996-ban Szabolcsnak: bedolgozta magát a családi vállalkozásba.
Gávris Szabolcs, az Openhouse szolnoki franchise partnerének
példája útmutató lehetne minden mai kamasznak: egy bejáratott üzletet átvenni,
egy jól bevált módszert megtanulni könnyebb, mint új fába vágni a fejszét. De
kezdjük az elején.
A szülői iroda Szolnokon az egyik legnagyobb irodává nőtte
ki magát a családi összefogásnak köszönhetően. Érdemes volt hát Szabolcsnak
külföldről hazatérve megcsinálnia az értékesítői vizsgákat, kitanulnia a szakma
minden csínját-bínját. Húsz éves „hátszéllel” nagyon is jól ment az iroda. De
mindig vannak kiszámíthatatlan tényezők: a gazdasági válság a legtöbb cég számára
előre láthatatlan volt. „Az elmúlt 2-3 évben nagy kihívás volt a piacon
maradni. Kerestem a lehetőségeket, volt némi kapcsolatom a Híd
Ingatlanközvetítő (franchise jellegű) céggel, de az a hálózat nem működött.
Elmondhatom, hogy szinte minden konkurens megpróbált becserkészni. Sőt, olyan
is volt, amelyik szimpatikus lett volna, csak az első megkeresés után eltűnt a
kontaktom. Még a központban sem tudták megmondani, kivel tárgyaltam, így
elmaradt a folytatás. Mindent összevetve: az Openhouse volt a legmeggyőzőbb.”
Az Openhouse tulajdonosai, Molnár Szabolcs és Molnár Kristóf
először levélben tapogatóztak Gávris Szabolcsnál. Ő csak tologatta a levelet…
annyi megkeresést kapott már. Amikor viszont elolvasta, egyből szimpatizálni
kezdett az Openhouse-szal. Egyből érezte, hogy a Molnár fivérek nyújtotta
dinamizmusra, tűzrőlpattantságra van szüksége. Fiatalos lendületre, „egy kis
vérfrissítésre” – hogy visszatérjünk a történetet kezdő metaforához. „Tíz év után jól esett a megújulás. Azt
tudtam, hogy továbbra is emberek között akarok maradni – de talán már nem
értékesítőként. Az, hogy irányíthatom a kollégákat, teljesen új töltést adott.
Az Openhouse-szal a hátam mögött az az érzésem, hogy nagyobb biztonságban
vagyok. Van hová segítségért fordulni. Azelőtt egyedül dolgoztam és egyedül
hoztam jó vagy - éppen rossz - döntéseket. Most van kit megkérdeznem – és
mindenki nagyon készséges.”
Gávris Szabolcsot ma Szolnokon szinte mindenki ismeri – ő
maga is úgy érzi, sikerült nyomot hagynia a városban. „Nem átlagos szakma ez:
az emberek beengednek az életükbe. És én tényleg mindig végighallgattam
mindenkit.” Gávris Szabolcs személyisége így tölti meg Szolnokon az Openhouse
nevet jelentéssel és tartalommal – és így erősíti egy országos márka egy üzlet
sikerét.
Szabolcs tehát újra alkalmazta a trükköt: ismét egy már
működő, jól bevált céget „vett át”. Ahogy először a szülei vállalkozását
folytatta, most az Openhouse franchise-át alkalmazza.
Igen, a franchise az a járt út – a maga kidolgozott
módszereivel, sztenderdjeivel, kereteivel – amit érdemes követni. Lehet
választani a járatlant is, lehet próbálkozni egyedül is, de időnként jobb, ha
van mögöttünk bázis, ami olyan, mint egy család… mint egy családi vállalkozás.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése