Ketten kettő ellen. Így kezdődött. Asztalos Zsolt és Fenyvesi Attila
nem bánta meg, hogy leült tárgyalni Molnár Kristóffal és Molnár Szabolccsal.
Amikor felálltak, úgy érezték a kecskemétiek -„ez kell nekünk!” , a győriek pedig -„ez meglesz”! Márpedig nincs annál sikeresebb tárgyalás, mint amikor
minden résztvevő úgy érzi: nyertese a megbeszélésnek.
Asztalos Zsolt az építőiparban tanult – szakmájára nézve
magasépítő technikus. Nagyon fiatalon, 22 évesen alapították Fenyvesi Attilával
közös ingatlan vállalkozásukat – vagyis tanulmányainak befejezése után szinte
azonnal ingatlanokkal kezdett foglalkozni. „Ingatlanbázis
néven elsők között nyitottunk irodát Kecskeméten, mindig a helyi konkurenciáink
előtt jártunk egy lépéssel. Például elsőként alkalmaztunk digitális fényképeket”
– emlékszik vissza. A partnerek 11 éve üzlettársak ingatlanforgalmazásban is –
vagyis mindig mindent megbeszélnek. Azt, hogy a töretlen fejlődés
biztosításához egy franchise partnerhez kell csatlakozniuk, szintén közösen
döntötték el, 2010 nyarán. „Sok
lehetőséget megvizsgáltam, próbáltam franchise jogokat venni, mert régóta a
franchise-ban látom a hosszú távú fejlődést. Több partnerrel eljutottunk a
tárgyalásig, sőt a Re-Max-szel majdnem szerződést írtunk alá. Ők végül franchise
szinten csődbe mentek – mi meg egy jó döntésnek köszönhetően szárnyalunk.”
– foglalja össze röviden Zsolt az előzményeket.
„Mindig azt mondtuk,
hogy egyedüli cégként szinte lehetetlen megszervezni a kollégák oktatását, a
színvonalas HR-tevékenységet, az erős on-line marketinget… Nem akartunk
megszakadni, de megállni sem. Azt mondtuk: menjünk előre és csináljuk!”-
lelkesedik Attila. Ezzel jól összefoglalta, mit kapott a kecskeméti iroda a
franchise hálózattól: egységes arculatot, szakmai segítséget, know-how -t,
amikkel meg lehetett spórolni a felesleges köröket. „Molnár Szabolcséknál azt láttam, hogy ők is BENNE DOLGOZNAK a
vállalkozásban. És ez annak ellenére szimpatikussá tette az Openhouse-t, hogy
akkor még Kecskeméten a cég számunkra ismeretlen volt. Az elejétől kezdve
teljesen más volt a hozzáállásuk, mint azoknak a hálózatoknak, akikkel addig
tárgyaltunk.”
A kecskeméti ingatlanosok szeme tehát felnyílt: hamarabb
reagálják le a problémákat, ha hálózati szinten felhívják azokra a figyelmüket.
Nem mennek csak a saját fejük után, mert ma már tudják, hogy a hétköznapi rutin
nagy szemellenző. Nem kritikaként, hanem segítségként élik meg, ha valaki
megmondja, éppen miért nem eredményesek.
A régi irodát felújították, az addigi hozzáállást is megreformálták.
„Jó kis önismeret volt
az elmúlt egy év. Szakmailag vezetőként nagyon sokat fejlődtem én is, és a
kollégák is. A fele elment a régi gárdának, de az a fele, amelyik maradt,
sokkal magabiztosabb és sikeresebb lett. Most már egy országos hálózat áll
mögöttünk. Az új irodába bejönni is más. Arról nem is beszélve, amikor egy
általunk javasolt fejlesztés országos szinten megvalósul. Szoktam kérdezni a
többiektől: ’érzed? látod? erről beszéltem!’. Jó döntés volt az Openhouse,
mert most már érzem, hogy a csapatunk minden tagja magáénak tekinti a
vállalkozásunkat.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése