2014. május 27., kedd

Online keresünk – offline vásárlunk ingatlant




Vajon vásárol bárki lakást anélkül, hogy megnézné az ingatlant személyesen is? Anélkül, hogy megbizonyosodna az ingatlan fekvéséről, a szomszédokról, hogy kell-e festeni költözés előtt, vagy éppen mennyi lesz a rezsi? Bizonyára nem. Van tehát létjogosultsága az internetnek és az informatikának az ingatlanpiacon? „Hát persze, ott keressük vagy hirdetjük meg ingatlanunkat.” – válaszoljuk, amelyet bizonyít a több tucat ingatlan- és apróhirdetési portál is. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, hiszen számtalan olyan eszköz, technikai segítség és újdonság létezik már, amely megkönnyíti a költözés előtt állók helyzetét. Az Openhouse Országos Ingatlan Hálózat például mobil alkalmazással, automatikus hirdetési rendszerrel, és folyamatos nyomon követéssel segít eligazodni az ingatlanpiacon vevőknek és eladóknak egyaránt.

Egyszerre szörföztünk az utcákon és az interneten
„Annyit tudtunk, hogy Győrújbaráton szeretnénk egy kicsi, barátságos családi házat vásárolni. Beültünk a kocsiba és elkezdtünk körbenézni a helyszínen. Utcáról utcára jártunk, találtunk is jó néhány „ELADÓ” táblát, de nem tudtuk, mi várhat ránk a kapuk mögött. Férjemnek támadt az ötlete, hogy keressünk rá az ingatlanokra az interneten. A legjobb megoldásnak egy azonnal letölthető mobil alkalmazás tűnt. Először az Openhouse-éra találtunk rá, s mivel egy vidéki ingatlanokat is értékesítő  irodahálózatról van szó, számos ingatlanjuk azonnal megjelent a mobil térképen. Az ingatlanra kattintva pedig – amelyik ház előtt éppen elgurultunk – rögtön elolvashattuk a ház adatait.  Egyszerre szörföztünk az utcákon és az interneten. Még aznap este felhívtuk az irodát, hogy melyik három házat szeretnénk közelebbről is megnézni.”
„Számos ügyfél keres meg bennünket akkor, amikor már elege van az interneten található ingatlanhirdetésekben kínált lakások végiglátogatásából. Nem tudnak és nem is mernek választani, mert úgy érzik, biztosan találnak még egy jobb ajánlatot” – osztja meg tapasztalatait Hegedűs Henrietta ingatlanértékesítő. – Ez azonban hiú ábránd. A mai információdömpingben a lakásvásárlás területén is szükség van olyan innovatív támogató eszközökre, amelyek leszűkítik, személyre szabják, és esztétikusan megjelenítik a kínálatot.
„Az új technikák, rendhagyó módszerek ma már a mindennapok lakásvásárlásaiban is fellelhetők. Az ingatlant keresők és értékesítők többsége az interneten szerez információt. Ennek azonban van egy óriási hátránya: olyan mennyiségű információval találkoznak, amelyet szakértelem nélkül nem lehet megszűrni. Márpedig az online keresők, vagy az apróhirdetési oldalak mindössze ennyit kínálnak az ügyfeleknek.”– mondja Molnár Szabolcs az Openhouse Országos Ingatlan Hálózat  egyik tulajdonosa.


Egy hirdetés = 340 perc
Egy online hirdetést feladni (fényképezéssel, szövegírással, sokszor fizetéssel együtt) nem egyszerű. Lemértük: egy teljesen új hirdetés elkészítése és feladása még egy rendszeresen internetező számára is 5-6 órát, míg egy meglévő hirdetés átalakítása és egy új weboldalra való feltöltése átlagosan 50 percet vesz igénybe. Mert mindegyik hirdetési oldal más formában, terjedelemben kéri az adatokat.
Az Openhouse automatikus hirdetési rendszere arra ad lehetőséget, hogy egy ingatlan felvétele után annak – az ingatlanértékesítő által ingyenesen elkészített – hirdetései 17 vagy akár ennél is több ingatlan weboldalra áttöltődjenek.

Népszerű bejegyzések