2013. október 24., csütörtök

Ingatlanközvetítők a közösségi térben

A Facebookon jelen lenni egy ingatlanközvetítéssel foglalkozó cégnek – sőt, majdnem minden vállalkozásnak - ma már a szükséges minimum. Az Openhouse-nál igyekszünk ügyfeleink (és leendő ügyfeleink) részére megkönnyíteni a kapcsolatfelvételt kollégáinkkal, ezért sok energiát fordítunk a közösségi médiában való megjelenésre, tájékoztatásra.
Emiatt kíváncsiak lettünk, az ingatlanosok közül ki mit tesz a Facebookon. Megvizsgáltuk a négy legnagyobb céget Magyarországon.

A legnagyobb rajongószámmal a Facebookon az ország legnagyobb ingatlanhálózata, a DH rendelkezik, őt követi a sorban az OC, és kissé lemaradva – az országos ranglistában is harmadik legnagyobb hálózat – az Openhouse. A rajongószám tehát mondhatjuk, hogy a hálózatok ingatlanportfóliójával arányos.
Ha viszont megnézzük, kiről beszélnek a rajongók legszívesebben, máris változik a helyzet: az Openhouse értéke a benchmark vizsgálat során 73, míg a két riválisé 10 és 8 lett, a negyedik vizsgált CDC Ingatlanhálózat pedig egyáltalán nem ad témát a követőknek. Talán ebből is következik, hogy az Openhouse rajongói elköteleződése nagyon magas. Ha a négy cég összes facebook ismerősét nézzük, akkor az elköteleződött rajongók kilencven százaléka az Openhouse mellett teszi le a voksát, tíz százalék az OC-ra szavaz.
Ennek oka az is lehet, hogy az Openhouse posztol leggyakrabban és a legváltozatosabb módon: naponta minimum egy üzenet kikerül az idővonalra. Az OC esetében tíznaponta kerül ki egy hír, míg a CDC és a DH úgy tűnik, nem sokat kommunikál ügyfeleivel ezen a fórumon.
A legnépszerűbb tartalom típus (56%-kal) az ingatlanosok esetében is a kép, a leggyakrabban posztolt tartalom típus pedig (az összes poszt 69%-a) link.
Az Openhouse eddigi facebookos teljesítménye során mintegy 14250 interakciót generált rajongói körében, 16%-uk elkötelezett híve lett a brandnek.
Reméljük azonban, hogy „rajongóink” nem csak az online felületeken akadnak. Térjen be Ön is az Önhöz legközelebb eső irodánkba, és tapasztalja meg professzionális kiszolgálásunkat! Legyen elragadtatott ügyfelünk offline is!

Az eredmények grafikusan:

Ingatlanközvetítők a Facebookon

Népszerű bejegyzések