2013. február 11., hétfő

Díj az innovatív megoldásokért

Innovációs tevékenység az Openhouse Országos Ingatlan Hálózatnál

Akár ügyfeleket, akár kollégákat kérdezünk meg minőségbiztosítás során, az Openhouse-szal kapcsolatban mindig az első jelzők között szerepel az, hogy a vállalat innovatív. Kézzel fogható, hogy a győri székhelyű cég vezetősége fiatal és kreatív, és nem hagyja magát a két piacvezető konkurens cég által beárnyékolni. A hasonló profilú cégek között egyetlen magyar  tulajdonúként az iránymutatást választotta útjául.
Az Openhouse elsősorban az ügyfélkezelésben, pénzügyi és kommunikációs gyakorlatban meghonosított e-Megoldások területén jár élen. Az elmúlt évek fejlesztései egyaránt szolgálták a kollégák munkájának megkönnyítését és az ügyfelek kiszolgálását.

Milyen újdonságokat vezetett be a cég?

  1. Mobil- és táblagép verzió a www.openhouse.hu oldal megfeleltetésére. A cég maximálisan figyelembe veszi, hogy ügyfelei haladnak a korral. Tudatában van annak, hogy az előrejelzések szerint 2015-re több felhasználó fog mobiltelefonon és táblagépen internetezni, mint PC-n vagy laptopon. A felhasználók dolgát megkönnyítendő a rendszer felismeri, ha valaki mobileszközről érkezik a honlapra, és felkínálja a választás lehetőségét: marad a teljes oh.hu verziónál, átvált mobil verzióra, esetleg letölti iOS-ra vagy Androidra fejlesztett applikációt.
  2. Az iOS és Android Applikáció szintén egyedülálló a magyar ingatlanpiacon. Bár létezik olyanmagyar alkalmazás (az egyetlen az Openhouse applikációján kívül ingatlan témában), ahová a felhasználó le- vagy áttöltheti kedvenc ingatlanjait, az Openhouse merőben mást kínál: itt a teljes portfólió elérhető androidos vagy iPhone telefonról. GPS alapon bemérve a felhasználóhelyzetét, a felhasználó rászűrhet a közelében (általa meghatározott sugarú körben) található eladó ingatlanokra. Ezt az innovációt azon a tapasztalaton elindulva vezette be a cég, miszerint az ingatlant vásárlók általában saját addigi lakhelyüknek, vagy egy speciáliskörnyéknek az ingatlanjai iránt érdeklődnek.
  3. Fentiekhez kapcsolódóan bevezette – szintén az ingatlanpiacon eddig egyedülálló módon -, hogy az ingatlanokon kint lévő „Eladó” táblára ráhelyezik az ingatlan részletes adatlapjának QR-kódját. Így a mobiltelefonnal arra haladó lehetséges vásárló, bescannelve a QR kódot tájékozódhat az ingatlannal kapcsolatos minden részletről – anélkül, hogy fel kellene hívnia az eladót. 
  4. Felismerve az orosz ingatlanvásárlók potenciáját (akik nyugatról egyre inkább Magyarországra húzódnak, mint lehetséges második otthon helyszíne), elsőként hozta létre az openhouse.hu orosz nyelvi mutációját. A példát a legnagyobb konkurens, a Duna House is követte, bár náluk egyetlen aloldal olvasható oroszul, míg az Openhouse-nál az orosz célközönség ugyanúgy kereshet, igényelhet hitelt, jelentkezhet franchise partnernek … stb. Vagyis ugyanazt a vásárlói élményt kapja, mint a magyar vagy angol anyanyelvű vásárló. 
  5. Létrehozta egyedülálló Tippadó rendszerét. Míg két konkurense inkább szabályokkal igyekszik igába hajtani minél több alvállalkozót, az Openhouse felismerte, hogy nincs mindenkinek lehetősége vállalkozást indítani, vállalkozói igazolványt kiváltani. Ugyanakkor ma Magyarországon még nagyobb a több lábon állás, a másodállás iránti igény, mintvalaha. A www.Tipp.oh.hu segítségével bárki eljuttathatja a céghez tippjét: legyen az egy állást / hitelfelvételi lehetőséget / ingatlant kereső ismerős vagy családtag. A tippet adó az ingatlanértékesítővel egyenlő arányban kap jutalékot a megvalósult tipp után – nem beszélve arról, hogy így segíti őt a rendszer abban, hogy segítsen ismerősein.
  6. Tudomásunk szerint egyedül az Openhouse ügyfelei kapnak rendszeres és pontos tájékoztatást arról, hogy az eladásra kínált ingatlanukkal pontosan mi történik. Egy automatikusan generált e-mailben minden hónap elsején megkapják annak statisztikáját, hogy
    a. a honlapon hányan tekintették meg az ingatlanukat
    b. a honlapról hány weboldalra töltődött át a hirdetésük interface-en keresztül
    c. hány ügyfélnek mutatta meg ingatlanukat az ingatlanértékesítő
     i. irodai prezentáció
     ii. helyszíni prezentáció keretében.
    Nem elhanyagolható, hogy e levél keretében az ügyfeleknek lehetősége van névtelenül
    értékelést küldeni az Openhouse Franchise Központ számára az őt „kezelő” irodáról és
    ingatlanértékesítőről.
  7. A belső kommunikációt egy olyan, különféle hozzáférési jogosultságokkal ellátott „Back Office” ügymenet kezelő rendszer látja el, ahol – hogy csak a leginnovatívabb technikákat soroljuk fel, – lehetőség van:
    a. irodai prezentáció megtartására. Jelesül, amikor az ügyfél betér az irodába, akkor az egész ügymenetről és a kiszemelt ingatlanokról egy komplett előadást láthat az értékesítő segítségével a számítógép monitorján.
    b. képzésekre jelentkezni. Egy Mystery Shopping alkalmával kiderült, hogy jelenleg az Openhouse kínálja minőségi értelemben is a legjobb képzési rendszert. (L. alább)
    c. Irodai kimutatások, Havi teljesítményértékelők megtekintésére, Beszerzés
    Költségelszámolás nyomonkövetésére, PR e-mailek küldésére, SMS küldésére
    ügyfeleknek ….
    d. egy ticket rendszeren keresztül jelezni a fejlesztőknek a hibákat, észrevételeket, új
    igényeket.
  8. Képzési rendszerünk egyedülálló: nem csak egy Start képzést adunk a hozzánk jelentkező
    leendő ingatlanértékesítőknek, hanem élethosszig tartó tanulást biztosítunk: Gyakorló
    tréninggel, Mentor programmal (és a hozzá kapcsolódó Mentor képzéssel), Refresch Tréninggel, Mester Képzéssel, Vezetőképzéssel (az irodavezetők számára), Elit képzéssel (a Supervisor és Vezető értékesítő kollégák számára stílustanácsadással, stresszkezeléssel, időmenedzsmenttel kapcsolatban), Hiteles oktatással (hogy a hitelpiaci kínálattal kapcsolatban is napra készek legyenek). Ehhez kapcsolható a pozitív megerősítésen alapuló, az egész hálózatra kiterjedő motivációs rendszer: időről-időre a legeredményesebb hitelközvetítők, legjobb értékesítők, legjobban teljesítő irodák díjazása – azon túl, hogy a pontos eredményekről minden kolléga havonta egy automatikusan generált e-mailből és egy havi összehasonlító összesítőből is értesül.
  9. Közösségi médiában való jelenléte is egyedülálló: két facebook profillal összekapcsolt twitter-, két youtube- és két Google +1 fiók tartozik a social media portfóliójába – nem öncélúan. Az Openhouse az egyetlen magyar ingatlancég egyelőre, ahol az ingatlankereső- motor a facebook oldalba beépítve is megtalálható. (A piacvezető konkurenciánál akeresőre való átirányítás megtalálható, ám az Openhouse-nál a keresés a facebook oldalon elindítható, megkönnyítve így a rajongók dolgát. A jelenlegi második legnagyobb ingatlan hálózat profilja alatt nem rég jelent meg ugyanez a szolgáltatás.) 
  10. Végül, de nem utolsó sorban nomen est omen az Openhouse, vagyis Nyitott Ház ingatlanpiaci eladási technika Magyarországi meghonosítása is a cég nevéhez fűződik.

Népszerű bejegyzések