2013. február 11., hétfő

Rákóczi Anita, az „okoska”

Rákóczi Anita, a Soproni Openhouse Iroda értékesítője jó néhány „öreg rókát” beelőzött, amikor mindössze másfél év munka után supervisorrá nevezték ki. Miben rejlik a titka? Ízig-vérig csapatjátékos, aki mindig azt tartja szem előtt, mi a jó az irodájának. „Emlékeim szerint 2011. április végén jöttem az Openhouse-hoz. Sokáig külügyben és egy telekommunikációs multinacionális cégnél dolgoztam, majd vállalkozó voltam; szépségszalont, kutyakozmetikát üzemeltetek. Egyszóval teljesen más területről csöppentem az ingatlanszakmába. Miért váltottam? Mert meguntam. A vállalkozásaim önmegvalósítási projektek voltak. Kitanultam a masszőrködést, a kozmetikát, azon belül mindenféle lézeres és akupunktúrás kezelésre jogosultságot szereztem. Mindeközben azonban ’bezártam magam egy kezelőszobába’. Ezt is utáltam és azt sem bírtam, hogy velem csak arról lehet beszélni, ’szép-e a bőröm’, ’eltörött-e a műkörmöm’… Ráadásul kiveszett a munkámból az a kreativitás, ami a vállalkozások beindításához kellett. Ekkor történt velem az, hogy egyik este hazatérve kiesett a kezemből a Szuperinfó, és megláttam az Openhouse hirdetését. Biztos más is érezte már a késztetést, amikor azt mondja: Nosza! Pont ez kell nekem! Én is ezt éreztem. Egyből felmentem a honlapra, ahol kitöltöttem egy tesztet. Amikor az e-mailes értékelésben az jött vissza, hogy ’tökéletes értékesítő lennék’, az nagyon jól esett. A történethez hozzá tartozik, hogy a férjemmel tizennégyszer költöztünk – vagyis elég sok ingatlant adtam el magánemberként. Az elhatározás tehát aznap este megszületett. Bementem a soproni Openhouse irodába Varga Ákoshoz és ő egyből megfogott. Megkaptam tőle minden olyan segítséget, ami a kezdéshez kell. Fantasztikus vezető, aki elhiteti veled, hogy képes vagy rá, hogy jó vagy. Nagyon tud lelkesíteni – én pedig az a típusú ember vagyok, akit ilyennel nagyon lehet inspirálni.
A szakmai hátteret pedig tökéletesen biztosította az Openhouse back office rendszere. Az első hónaptól volt eladásom. Igenis büszke vagyok rá, hogy sosem volt ’nullás’ hónapom. Nyilván az is számít, hogy lehúztam 4-5 évet a szolgáltatóiparban, ahol ugyan mást kell eladnod - elsősorban magadat -, de kialakult bennem egy olyan képesség, hogy bárkivel képes vagyok 5-10 percen belül kapcsolatot létesíteni. Márpedig ha az ügyfél számára hiteles vagyok és szimpatikus, én akkor tudok igazán sikeres lenni. Vallom, hogy nem csinálok mást, mint a többiek. De az ügyfeleim az enyémek. Ragaszkodnak hozzám. Mindegy, hogy férfi vagy nő, idős vagy fiatal. A napi szintű, eladóktól, vevőktől és az irodavezetőmtől érkező elismerések tetejében a hab volt a tortán a supervisori kinevezésem. Amikor kihívtak odamentem, átvettem, visszamentem, leültem – fel se tudtam fogni. Valaki mondja meg, mi lettem? Persze a kinevezéssel feladat - nem könnyű feladat – is járt. Nagyon jól esett ez a supervisorság – büszkeséggel és a kollégák kedves ’emlékeztetésével’ együtt. Azóta ugyanis én lettem az ’Okoska’ a soproni Openhouse irodában.”

Egy supervisor tanácsai kezdő értékesítőknek:
„A kezdő kollégákon gyakran látom, hogy görcsösek, pánikolnak. Mégpedig azért, mert nem tudják ’kiböjtölni’ (sem anyagilag, sem szakmailag) azt az 1-2 hónapot, amíg megjönnek az eredmények.” – mondja Rákóczi Anita. „Az Openhouse egy csapat, akikkel nagyon jó együtt dolgozni. Supervisorként feladatom mentorálni új értékesítőket és azt gondolom, csak azt adhatom nekik, amit én is kaptam: a háttértámogatást az Openhouse és a back office rendszer adja, nekem a lelkit kell hozzátennem.” A tanács tehát ennyi: türelmesen kivárni a sikereket, keresni egy olyan kollégát, aki támogat minket a kezdetek kezdetén. Tisztában lenni azzal, mit jelent egy vállalkozás, mit jelent az
értékesítés, mit jelent az, hogy Openhouse.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések