2013. február 11., hétfő

Sopron krémje az Openhouse VIP ügyfele



Varga Ákosnak, az Openhouse soproni franchise partnerének igencsak kacskaringós volt az élete. Sehol sem kötelezte el magát hosszú időre - ezidáig. Nyílt titok, hogy az Openhouse előtt jó pár ingatlanos cégnél bepróbálkozott. Hogy mi fogta meg mégis a győri tulajdonú franchise hálózatban? Talán pont az, hogy végre meghagyták a szabadságát.

Vannak az örök kalandorok, akik nem szívesen kötelezik el magukat egyetlen cél érdekében. Akik nyughatatlanul keresik a célt, a kihívást. Varga Ákos ingatlan iroda tulajdonos is közéjük tartozik. Aki ellentétet lát abban, hogy ő pont egy minden keretet, minden sztenderdet megadó franchise hálózatban találta meg az egyéni szabadságát, olvasson tovább!

Nézzük, mennyire tudják követni a történetet: adott egy fiatalember, akinek édesapja köztiszteletben álló orvos. Jó társaságban forog és mint „vendéglátós” jó pozíciókhoz és jó fizetésekhez szokott. Szállodavezetőként, egy általa szervezett tréning során találkozik először ingatlanhálózattal. A tréningen résztvevő cég tulajdonosa keresi meg, mondván „Ilyen emberre van szüksége”. Főhősünket – bár jó állása van, jó autója és jó telefonja – első ízben csapja meg a szabadság szele. „Kellett a kihívás, a változás, a munka is tetszett. De volt az a pénz, amiért pár év múlva innen is továbbálltam egy építőipari vállalkozáshoz. A profil nagyjából maradt: értékesítési igazgatóként másfél évig bírtam. Akkor éppen dübörgött az ingatlanipar. Írd és mondd: naponta adtam el 1-2 lakást. Aztán jött a recesszió, a vállalat már nem épített új ingatlanokat és én már csak ötven lakást adtam el egy évben. Akkor kezdtem pedzegetni, hogy ide franchise partner kell, vonjunk be az üzletbe használt ingatlanokat is, majd én segítek partnert keríteni, majd én kiépítek irodákat… Tele voltam tettvággyal és ötlettel. Az Openhouse már akkor szóba került, de az építőipari cég tulajdonosa jobban kiterjedt, lehetőleg budapesti központtal rendelkező hálózatot keresett, nem bízott ’a győriekben’. Ebben maradtunk.” De nem sokáig, mert Ákosban tovább motoszkált a gondolat. Keresgélt és őt is sokan megkeresték. Mondjuk ki kereken: Varga Ákosnak már akkor is jó volt a híre. Talán éppen ezért húzódott, mint a szűzlány, amikor az Openhouse megkereste. Elsőre ugyanis nemet mondott. Másodszorra is. Harmadszorra viszont – amikor szabad kezet ígértek neki – igent válaszolt. Igent őszintén, ezúttal hosszú távra. „Engem hagyni kell kibontakozni. Elegem volt már addigra abból, hogy mindig van valaki felettem. Igen, az Openhouse franchise kereteket ad – de azon belül teljesen ki tudok teljesedni. Megmondják mit csináljak, tökéletes és működő know-howt kapok, de végre a magam ura vagyok. Én pedig szeretem az ingatlanozást, szeretek az emberekkel bánni, szeretem Molnár Szabolcsékat, szeretem ezt a légkört…. Kölcsönösen erősítjük egymást: én és az Openhouse együtt átrendeztük Sopron ingatlanpiacát. Egy rosszul megítélt ingatlanos szakmát tettünk nívóssá – közösen.”
Happy end? Igen. Mindenki megtalálja egyszer a megfelelő állást – ha kitartóan keresi.

A „volt értékesítő”
Varga Ákos azt mondja, mindig is érezte, hogy jobban van tehetsége az irodavezetéshez, mint az értékesítéshez. Ilyen múlttal és gyakorlattal viszont nem csak a mostani kollégáinak tud jól segíteni, de kiélvezheti azt is, ha egy-egy VIP ügyfél kerül a céghez. „A régi orvos- és fogorvosdinasztiákból a mai napig sokan keresnek – szüleimre tekintettel – személyesen. Sopron krémjét a mai napig én vezetem végig az értékesítési folyamaton.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések